Kortgeleden heeft Apple vanwege de uitbraak van het coronavirus alle Apple Stores in Nederland en België gesloten. Hierdoor is het voor de consument/gebruiker niet meer mogelijk om apparaten op deze servicepunten fysiek voor reparatie in te leveren.
Het elektronicabedrijf stelt daarom Apple Authorised Service Provider (AASP) Elbuco in staat om defecte apparaten kosteloos bij de klant thuis op te halen en gerepareerd terug te sturen.

Gebruikmaken van dienst
Deze nieuwe reparatiedienst helpt klanten die niet meer bij de fysieke Apple Stores terecht kunnen. Daarbij is de service gratis voor alle soorten Apple-apparaten, waarvan het defect binnen de garantie valt. Voor overige defecten worden transportkosten in rekening gebracht. Swildens: “Juist als je gebonden bent aan je thuisadres, is het uiterst vervelend als je Macbook of iPhone niet meer naar behoren functioneert. Wij zijn daarom erg blij dat wij klanten tijdens deze moeilijke tijd met deze flexibele ophaal- en retour service kunnen helpen”. Om gebruik te maken van de dienst, kunnen klanten hun apparaat voor reparatie aanmelden op apple.elbuco.nl.